lindaanneflod.blogg.se

Nu är det gjort!

Publicerad 2017-06-12 17:33:42 i Allmänt,

Hej!
 
Nu är det 2 veckor sedan operationen, jag har inte haft ork att skriva tidigare. Allt har gått bra, jag fick stanna kvar 1 vecka och nu har jag återhämtat mej hemma 1 vecka.
Måndagen den 29 maj rullades jag in i operationssalen klockan 08.00 och vaknade upp på post op ca 21.30, det var en lång operation! Det första jag sa när jag vaknade var "jag är så tacksam" medans tårarna rullade ner för kinderna. Snart kom den ena kirurgen förbi för att kolla läget, min första fråga var då "är du nöjd"? och det var han, jag svarade "då är jag också nöjd"! Jag var lagom snurrig och välpaketerad, jag fick stanna på post op den natten för observation.
 
Nästa morgon fick jag komma tillbaka till mitt rum på avdelningen och där började återhämtningen! Hela tisdagen fick jag bara ligga i sängen med armarna ut efter sidorna, kunde endast dricka med hjälp av sugrör. Jag hade lite feber de första dagarna. Varje timme kom de in och lyssnade på mina blodkärl som de opererat upp till de nya brösten, om inte blodkärlen fungerar så får inte brösten syre och då kan de ruttna! Mina kärl fungerade utmärkt!
 
Under tisdagskvällen började magen komma igång, jag var full med gaser så det var bara att släppa på, ut med det bara stod sköterskorna och hejade på! Jag ville gärna på toaletten men tji fick jag, mitt enda alternativ var ett bäcken! Jag skrek rätt ut, aldrig!! Så sköterskorna fick vända med "stål-pottan i dörren. Efter några timmar hade jag sån magknip och tordes inte släppa väder något mer, jag ringde i panik efter personal! Ge hit ett bäcken och det är snabbt, nu vet jag inte längre om det kommer luft eller material!! Hahaha! Jag låg på bäckenet ca 10 minuter men det var falskt alarm, fortfarande bara gaser!
 
På onsdagen skulle jag äntligen få komma upp på sängkanten med lite tid och två personal så gick det bra! De tvättade av mej på ryggen och armar vilket var otroligt skönt när man legat i ett kvavt rum fyllt med gaser! Senare samma dag tog jag mej även till toaletten själv, vilken känsla!
 
 
 
 
 
 
 
Så här såg jag ut! Inlindad till max och fetvadd om brösten, viktigt att de höll sig varma hela tiden för cirkulationen!
 
Efter en vecka fick jag åka hem, Sanna hämtade mej och sov kvar första natten. Jag kunde inte göra så mycket, Sanna tvättade mitt hår och fixade mat. Gördeln runt magen ska jag ha dygnet runt i 4 veckor, så jag har ingen aning om hur min mage ser ut! Därefter ska jag bära gördel på dagtid i 4 veckor, tänk vad skönt att få slippa den om natten!
 
Imorgon ska jag på återbesök, då ska de öppna alla bandage och kolla hur läkningen går, spännande! Goa Gun blir min chaffis och sällskap!
 
När allt detta har läkt väntar en mindre operation där de gör en justering av brösten, när jag och kirurgen är nöjda så återstår bara bröstvårtorna och då är jag helt klar!!
 
Här är en första bild efter operationen! Lenas kommentar "vilka fula trosor"! Hahaha! Tack Lena, jag vet men nu var det inte trosorna du skulle titta på! Tur jag beställt nya trosor! På bilden är jag lite gul och blå.
 
Tack till all underbar personal på USÖ och tack alla ni som hjälpt mej här hemma!
 
Jag skriver igen efter återbesöket som är imorgon, då ska jag även skriva några rader om Mollie som var till veterinären i fredags, hon ska nämligen också opereras om en vecka! Känns tungt....
 
Kram alla!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-06-12 17:43:43

Sköt om dig.
Kram

Postat av: Gun

Publicerad 2017-06-12 19:37:18

Så spännande imorgon, bara så du vet..tänker jag
inte sitta i väntrummet..jag följer med in..du kan behöva hålla handen! 😂 Cu

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-06-12 20:00:23

Det kommer bli så bra! 👍 Du är en riktig kämpe Linda! 😘 ❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

44 årig ensamstående tjej med underbara tvillingdöttrar på 22 år samt en liten chihuahua på 10 månader. Drabbad av trippelnegativ bröstcancer dec. 2011 i höger bröst. Åter drabbad juli 2014 i vänster bröst då med spridning till lymfkörtlar. Även drabbad av malignt melanom våren 2016. Jag skriver om mina känslor, långa behandlingar och smärtsamma operationer. Jag säger bara Fuck Cancer!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela