lindaanneflod.blogg.se

Går sakta framåt....

Publicerad 2017-08-07 20:31:17 i Allmänt,

Halloj!
 
Går sådär, såret på magen är segt!! Äter nu min tredje penicillinkur, har en infektion i såret som är vidrig! Baciller som inte dödas så lätt, de lever t.o.m. utan syre.... Men nu börjar det sakta att läka. Varje tisdag skrapar läkaren i såret, det luktar nå förjävligt!! Så illa att jag ibland gråter och skyndar till plastiken tidigare än vad jag ska! Avslutar bloggen idag med en bild men varnar alla känsliga!
 
Jag har fått god hjälp med omläggningar av kusin Fjonkan och dottern Sara, Sara älskar att gotta sig med vidriga sår :) Omläggning har blivit varannan dag då det kommer mycket var och sårvätska, spyyyyr!! Däremellan har jag mest njutit av sol UTAN bad!! Och mat såklart!!
 
 
 
 
 
 
 
Jag har också fightats med en knöl i armhålan men efter många olika undersökningar blev svaret att jag är frisk!! Har haft tankar och ångest men ingen större panik, blev nog mest likgiltig (därav mitt dåliga bloggande) Men nu är jag kollad från hals och ner till levern och allt är bra!! Knölen var bara någon ärrvävnad som bildats efter bröstoperationen, men vad jag är lycklig över att bo i Sverige, i mitt fall har de varit snabba som tusan och proffsiga! Orkar inte med något mer skit nu!! Så vad är väl ett sår på magen? Det kommer läka, sitter bara så dumt till, svårt att bära jeans och byxor med knapp och gylf!! Nu kommer bilden på såret!!
 
Kram alla!! <3
 
 

Kommentarer

Postat av: Veronika Gilljam

Publicerad 2017-08-08 10:17:37

Men stackare. Vilket hemskt sår... du gjorde alltså en magoperation också? Det ska jag också göra när jag går ner till 80 kg vilket verkar vara en omöjlighet. Krya på dig nu. Massa kramar från mig.

Postat av: Eva

Publicerad 2017-08-09 13:08:48

Men ......
Kram 😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

44 årig ensamstående tjej med underbara tvillingdöttrar på 22 år samt en liten chihuahua på 10 månader. Drabbad av trippelnegativ bröstcancer dec. 2011 i höger bröst. Åter drabbad juli 2014 i vänster bröst då med spridning till lymfkörtlar. Även drabbad av malignt melanom våren 2016. Jag skriver om mina känslor, långa behandlingar och smärtsamma operationer. Jag säger bara Fuck Cancer!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela