lindaanneflod.blogg.se

Strålande tider....

Publicerad 2015-03-18 19:00:11 i Allmänt,

Halloj!
 
 
 
Dagarna går så fort, helt otroligt! Det har blivit en hel del fika med goa vänner som dyker upp rätt som det är, alltid lika trevligt!
I lördags hängde jag med goa Anne hem till härliga människor på mello-kväll och god mat, tack för att du drog med mej trots min motsträvighet!
 
I måndags började äntligen strålningen, såret på vänster sida vägrar att läka så en ny kur med antibiotika är påbörjad, hoppas det ger sig nu!! Jag ska strålas 30 gånger under 6 veckor så det blir täta besök till USÖ, säg bara till om någon vill hänga på som sällskap!
 
 
 
 
 
 
 
Själva strålningen tar bara några sekunder men apparaten ska ställas in noga varje gång, jag måste ligga exakt likadant varje gång. Det drog ut lite på tiden eftersom det var lite klurigt hur de skulle lägga strålarna då jag varit behandlad en gång innan.
Strålningen slår inte ut hela kroppen som cellgifterna gjorde, däremot kan man få ont i huden ungefär som när man bränt sig i solen men jag har fått både kortison- och mjukgörande krämer att smörja med.
Känner mej väldigt trött just nu, det kan ju vara antibiotikans fel.
Så här ser strålningsrummet ut, jag läggs på britsen med armarna över huvudet och sen åker jag in mot apparaten som cirkulerar runt mej, jag är livrädd varje gång att den ska krascha rätt över mej! 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har även börjat och käka nyttigt, skippar läsk och bröd o.s.v.... det gick jättebra i en och en halv dag sen blev det en McDonalds-meny med extra allt!! Jäklar vad fint det satt!!
 
Nu är jag bekymrad över Mollie som började halta idag, alltid är det något. Jag hämtade ut Metacam på apoteket som är smärtstillande och inflammationshämmande, ska testa några dagar och se om det hjälper.
 
Full fart mot helgen!
 
Kram <3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kicki

Publicerad 2015-03-18 19:14:41

Är du klar efter dina v med strålning eller ska du på nått annat efter de?? hoppas de e de sista nu och att du får en skön och njutbar sommar utan massa läkarbesök... vet inte om Mollie har haft problem innan men jag gav min rottistös MSM när hon började halta...var iof endast när hon legat ett tag men började med MSM och har nu en pigg 9 åring utan stela leder och halta Lotta e ett minne blott!! Ha de bäst och svulla så mycket mackedonkan du bara kan...dä ä du värd! =)

Svar: Efter strålningen ska jag även operera bort äggstockarna och äggledarna sen får det vara nog ett tag hoppas jag!! Mollie är opererad i båda bakbenen, hon hade patella luxation, knäleden hoppade ur led titt som tätt. Ska googla MSM! Jag svullar på som vanligt 😉 Stor kram 💕
Linda Anneflod

Postat av: Madde

Publicerad 2015-03-18 19:34:12

Jag är ledig måndag & tisdag nästa vecka om du vill ha sällskap! Kram ❤️

Svar: Jag får nästa veckas tider på fredag, jag skickar dem till dej då så kan du välja! Vad kul!! Kram 💕
Linda Anneflod

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

44 årig ensamstående tjej med underbara tvillingdöttrar på 22 år samt en liten chihuahua på 10 månader. Drabbad av trippelnegativ bröstcancer dec. 2011 i höger bröst. Åter drabbad juli 2014 i vänster bröst då med spridning till lymfkörtlar. Även drabbad av malignt melanom våren 2016. Jag skriver om mina känslor, långa behandlingar och smärtsamma operationer. Jag säger bara Fuck Cancer!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela