lindaanneflod.blogg.se

Huvudet upp o fötterna ner....

Publicerad 2015-03-06 16:24:15 i Allmänt,

Hej alla!
 
 
En vecka har gått sen jag skrev sist!
I måndags var jag till strålningsavdelningen för att mäta och ta bilder inför kommande strålning. Det gjorde ont att ligga med armarna sträckta över huvudet. Såret på min vänstra sida varade så en läkare tillkallades och antibiotika ordinerades! De tatuerade in några prickar på min kropp och tog bilder.
Tanken var att jag skulle börja strålas nu på måndag men nu måste de skjuta lite på det, främst för att det måste ha mer tid på sig med mätningarna eftersom jag redan varit strålad en gång tidigare (2012), de vill inte stråla sönder något, även det varande såret måste få läka ytterligare. Efter bilder och tatueringar fick jag gå upp till onkologmottagningen och träffa bästa Eva (bröstsköterska) som lade om såret, det är alltid lika trevligt att träffa henne!
Den dagen var Cissi min sällskapsdam och hon bjöd på frukost efter det, goa Cissi! Tack för att du kom tillbaka senare och lämnade mina matvaror som jag glömde i din bil! :D
 
På tisdagen dök Anneli A och Anne upp och ordnade tacomyyyys, det blev många timmar med mycket snack <3
 
I går tog jag, Sanna och Dexter en långpromenad till Pill på väster, Pillan bjöd på gofika och så här dagen efter har jag träningsvärk i benen.....Tack för det!
 
Idag var jag åter till USÖ för att Eva skulle titta på såret, hon tyckte det såg bättre ut, själv har jag inte tittat ännu!! Sanna har fått agera sköterska här hemma, hon har fått tvätta, duschat och lagt om, duktiga du <3
 
Åke var min sällskapsdam på USÖ idag, han svimmade inte som tur var.... men det ska väl mycket till....
Tror nästan jag har fler ärr än Åke nu faktiskt!
Sen åkte vi och käkade lunch och handlade lite. Vi avslutade med mjukglass på IKEA, till min förskräckelse fick man fixa sin egen mjukglass i en apparat, herregud nu kan verkligen allt gå fel tänkte jag men det gick helt smärtfritt!!
Åke är som ett lyckopiller, alltid blir det något knas som slutar i skratt! Tack bästa Åke!
 
Nu längtar jag efter Mollie som bott i Arboga några dagar, kan du komma hem snart tror du? Hon gottar sig hos min kusin Annelie med familj där hon får uppmärksamhet och blir bortskämd 24/7!!!!
 
 
Ha en fin helg alla!
Kram från mej <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

44 årig ensamstående tjej med underbara tvillingdöttrar på 22 år samt en liten chihuahua på 10 månader. Drabbad av trippelnegativ bröstcancer dec. 2011 i höger bröst. Åter drabbad juli 2014 i vänster bröst då med spridning till lymfkörtlar. Även drabbad av malignt melanom våren 2016. Jag skriver om mina känslor, långa behandlingar och smärtsamma operationer. Jag säger bara Fuck Cancer!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela