lindaanneflod.blogg.se

Nu går det undan!!

Publicerad 2015-06-11 09:48:42 i Allmänt,

God morgon världen!
 
 
Allt bara svischa till och här ligger jag nu nyopererad!
I torsdags var jag som sagt till kvinnokliniken för att träffa läkare ang. mina äggstockar, äggledare och livmoder.
Eftersom min bröstcancer-gen även kan göra så att jag får cancer i äggstockarna så var det egentligen inte mycket att fundera över.... men det känns ändå som kvinna att behöva ta bort de kvinnliga delarna ur kroppen.
Jag träffade en mycket trevlig kvinnlig läkare som berättade klart och ingående om operationen och till tröst så avslutade hon med: "Men slidan får du behålla" Hahaha.... Jag tackar ödmjukast för det!!
Hon började titta framåt i planeringen och då var vi nästan framme vid höst och då fick jag panik!! Jag tar när som helst men snart!!!! Hon försvann en sväng och kom tillbaka med en sköterska: "Vi opererar dej på måndag"
Yes!! Sen gick allt snabbt med prover, information och narkosläkare. Sjukvården när den är som bäst!
 
Operationen genomfördes med hjälp av en robot, jag kom in måndag morgon och var patient nr. 3 på tur men allt drog ut på tiden och man funderade på att ställa in min operation. Jag hade tur även denna gång, strax efter 15.00 rullades jag in i operationssalen. De gick in via 4 titthål på magen men skulle det uppstå någon större blödning så kunde de bli tvungna att göra ett snitt men allt gick perfekt! Detta låter vidrigt men de gjorde ett hål i slidväggen och drog ut livmodern via slidan. Det som opererades ut är skickat på analys för att kolla om det fanns några cancerceller eller inte. Jag har inga blödningar, det brukar man inte ha, det kom pytte lite första gången jag var uppe på toa. Aldrig mera mens!!
 
Så här efteråt känns det som ett bra beslut, jag tänker inte riskera att få cancer igen! Får man cancer i äggstockarna så upptäcks det oftast i ett sent skede och kan hunnit spritt sig och det får fan vara nog nu!!
 
Jag hade en trevlig rumskompis som hade gjort precis samma operation som mej, när hon kom tillbaks från operationen så rullades jag iväg..... Hon tröstade mej och sa: "Det här var ingenting, du sover ju" Hahaha!!
På natten började min rumskompis att prata och jag tänkte, ligger hon och pratar med mej NU? Sen förstod jag att hon pratade i sömnen! :D Jag påpekade det för henne på morgonen och fick till svar: "Och jag trodde min man sov bredvid mej, ni snarkar precis likadant!! Vi skrattade så det värkte i operationssåren!!
 
Världens bästa Eva (bröstsköterskan) tittade förbi mej efter operationen med ett roligt kort, hon är helt otrolig den kvinnan!!
 
På uppvaket kände jag något konstigt i munnen, det var en bit av en lagad tand som hade trillat bort!! Kan hända att jag bitit åt rejält i tuben eller slangen som man har under operationen. Herregud, jag såg ut som ett troll, håret åt alla väderstreck och en stor jävla glugg!!
 
 
 
 
 
 
Ringde i panik till tandläkaren igår och förklarade mitt problem, så med ömmande kropp fick jag häva mej upp i tandläkarstolen och få den fixad, det tog ca 1 timme men det var det värt, tack för jättegullig personal!! Det blev hur bra som helst!
 
Mitt upp i allt detta så ska jag fira mina älskade studenter imorgon så jag har lite att stå i kan man säga!! Jag har god hjälp av mamma och vänner annars hade det aldrig gått!! Jag har ont och får inte lyfta tungt på 4 veckor!
Jag får inte heller bada eller ha sex på 6-8 veckor!!!!! Bye bye sommaren 2015 :D
 
Att tjejerna tar studenten är stort för mej men det tänker jag skriva om nästa gång, nu måste jag fixa med allt så gott jag orkar. Och snart kommer Mollie hem som har blivit bortskämd av pappa ett par dagar!!
 
Kram från mej <3
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-06-11 20:16:01

Härligt att du redan är opererad!! 😄
Vi kan bada i augusti 😘
Kram P

Svar: Kan du ge dej på! 😘
Linda Anneflod

Postat av: Madde

Publicerad 2015-06-11 23:15:46

Va skönt att allt gått bra 😃 Bamsekram 😘

Svar: Tack fina! 😘
Linda Anneflod

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

44 årig ensamstående tjej med underbara tvillingdöttrar på 22 år samt en liten chihuahua på 10 månader. Drabbad av trippelnegativ bröstcancer dec. 2011 i höger bröst. Åter drabbad juli 2014 i vänster bröst då med spridning till lymfkörtlar. Även drabbad av malignt melanom våren 2016. Jag skriver om mina känslor, långa behandlingar och smärtsamma operationer. Jag säger bara Fuck Cancer!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela