lindaanneflod.blogg.se

Operationen närmar sig....

Publicerad 2015-01-17 08:35:00 i Allmänt,

God morgon!
 
 
Nu är det äntligen klart med alla turer kring operationen! Läkarteamet hade möte i onsdags där mitt brev var närvarande.... Jag blir opererad v. 7 på USÖ av bästa och underbaraste kirurgen precis som jag önskade (hon jobbar vanligtvis inte på USÖ men ställer upp för min skull) det känns tryggt för mej och jag är evigt tacksam!! Tryggheten betyder mycket för mej då själva operationen känns jobbig och skrämmande men jag försöker blicka framåt!! Känns overkligt att ta bort något av min kropp, mina bröst har ju alltid funnits där som en del av mej.... lite som Piff och Puff :D
Nu ska jag bara ta mej igenom veckorna fram till operationen, det blir en jobbig omgång till med biverkningar, jag måste vara okej till v. 7 så det blir vila och åter vila....
Ett halvår med cellgifter har gått, likaså ett halvår av mitt liv. Livet stannar upp helt, inte lätt att planera saker, jag vet aldrig hur jag mår, det kan svänga snabbt! Kan inte göra det jag vill, måste tänka på alla baciller som kan sänka mej helt.... Man lever som i en bubbla, en jävla äcklig cancerbubbla!!
Men nu är den biten snart över, gifterna försvinner snart ur min kropp, immunförsvaret hämtar sig, likaså mitt hår!!! Snart smakar allt gott igen!!
 
Lördag morgon och jag känner mej tacksam och rofylld, jag har inga problem av att njuta av livet trots sjukdom, det kanske t.o.m. är lättare att njuta, jag tror det i alla fall.... Att kunna njuta av det lilla är stort!! Tända ljus, frulle i sängen, Tv, läsa, god mat (när jag kan äta), umgås, tjattra i telefon, spela spel och trav-lördag!! Just nu passar detta mej utmärkt.... Galna upptåg och tokiga infall får vänta tills orken är med mej igen! 
Men det kommer.... Helt klart!!
 
Önskar alla en fin helg!
 
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-17 08:38:18

Kram å ta hand om dig

Svar: Tusen tack! Kram!
Linda Anneflod

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-17 08:39:14

Hallå, det var jag Lena i Arboga som skrev!!! Puss

Svar: Hahaha...... Puss!!
Linda Anneflod

Postat av: Ullis

Publicerad 2015-01-17 09:00:33

Skönt att dom lyssnade på dig!! Du är så stark o skriver så bra om dig o din fuck cancer!!! Kramar o hoppas du vinner i dag på travet!!/ Ullis

Svar: Tack fina Ullis! Tänk om envisheten kunde göra lite under på travhästarna också 😂 Kramar!
Linda Anneflod

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-17 09:01:57

Ha en härlig lördag själv kram

Svar: Tack o kram!
Linda Anneflod

Postat av: Faster

Publicerad 2015-01-17 15:52:08

Efter operation du ska skriver många bok
Du skrivet bra
Du blir rik 👍👍👍
Kram
❤️❤️❤️

Svar: En bra ide kära faster ❤️ Kram!
Linda Anneflod

Postat av: Faster

Publicerad 2015-01-17 16:26:15

Du blir rik 👍👍👍❤️❤️😘😘😘
Jag köper första din boken 👍👍👍
Glöm inte du skriva många böcker ❤️
Tusen kramar
❤️❤️❤️❤️

Postat av: Madde

Publicerad 2015-01-18 22:36:16

Underbart 😃 För mig är Piff & Puff = Pill & Linda 😂 😂
Håller med din faster..... Skriv en bok 👍
Skickar med lite styrkekramar oxå ❤️😘

Svar: Haha tack Madde 😂 Saknar dej!! Kram!
Linda Anneflod

Postat av: Kicki

Publicerad 2015-01-21 06:57:38

Skönt att de börjar närma sig även om de e jobbigt för dig, då kommer du närmare målet med ett liv utan den jävelusiska sjukdomen...du har fått gå igenom en massa skit men du kommer blomma ut som en nyponros i slutändan! ;-)Din humor och dina glada tillrop trots skitsjukdomen har nog hjälpt dig massor under resans gång... kramiz

Svar: Tack ❤️ Kram ❤️
Linda Anneflod

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

44 årig ensamstående tjej med underbara tvillingdöttrar på 22 år samt en liten chihuahua på 10 månader. Drabbad av trippelnegativ bröstcancer dec. 2011 i höger bröst. Åter drabbad juli 2014 i vänster bröst då med spridning till lymfkörtlar. Även drabbad av malignt melanom våren 2016. Jag skriver om mina känslor, långa behandlingar och smärtsamma operationer. Jag säger bara Fuck Cancer!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela