lindaanneflod.blogg.se

Halvvägs genom strålarna....

Publicerad 2015-04-09 09:31:00 i Allmänt,

Hej hopp!
 
 
Äntligen har jag gjort hälften av strålningen men jäklar vad segt det känns nu!! Men jag ska inte klaga, jag har fått bästa och värsta behandlingen som går att få.... Sakta men säkert kan jag snart spräcka denna cancerbubbla och försöka återvända till ett normalt liv (eller onormalt liv, normalt är tråkigt)!! :D
Håret ser förjävligt ut, mörkt, tjockt o mjukt, ja likt en monchichi!! Men vad fort det växer....överallt på kroppen!! Minns inte att jag fick raka mej så här ofta, det verkar som att hårsäckarna som legat i dvala ska ta igen allt nu så rakhyveln får gå varm!!
Det konstigaste är ändå att raka sig under vänster arm eftersom de gick in i armhålan och tog bort massa lymfkörtlar, känseln är helt borta där! Undrar hur mycket deo jag rollat bort där? Känseln kommer troligtvis tillbaka när nervtrådarna hittar tillbaka, fascinerande hur kroppen fungerar!
Jag undrar om jag någon gång kommer bli kvitt oron för cancer, jag tror inte det.... Men jag ska inte låta oron ta över, jag har väl fått min beskärda del av denna vidriga sjukdom kan jag tycka! Ibland hjälper det att ringa Eva, min bröstsköterska, och byta några ord så brukar det kännas lite lättare.
 
 
 
 
 
 
 
Nu har jag äntligen fått på sommardäcken på bilen, tack Sanna för att du rullade och släpade på de otympliga däcken vilket jag får göra varenda vår och höst! Inte kul att höra att vinterdäcken är slut, dubben är borta, ska det vara så noga då? Alltid är det något, sprickan i framrutan ser jag inte om jag ligger ner och kör eller sitter på en kudde, tur att jag har lösningar på det mesta :D
 
I helgen tänker jag hämta lite energi på västkusten, andas havsluft och äta gott, måtte langosboden ha öppet!
 
 
 
 
 
 
Funderar på att slänga med bikinin och ta ett dopp, bikiniöverdelen kan jag ju skippa, det lär ju inte bli något patt-plask ändå, det spar jag till nästa sommar när de nya boobisarna sitter på plats, då jäklar ska det bli tutt-plask och vågskvalp ända bort till Strömstad!! :D
 
Nu blir det frulle och dusch innan den dagliga strålningen på USÖ!
 
Ha en fin dag alla goa <3
 
Kram från mej hej!

Kommentarer

Postat av: Faster

Publicerad 2015-04-09 09:52:00

Du inte bada kallt brrrrrrr 👎😬😬😖😖😖

Svar: Haha, ja vi får se 😘❤️
Linda Anneflod

Postat av: Kicki

Publicerad 2015-04-09 16:32:04

Härligt att läsa att de går i rätt riktning, nog har du väl fått din beskärda del av helvetessjukdomen så nu får du leva frisk och kry tills du blir MIIINST 100 år iaf!
Klart du ska bada, men jag skulle då rakt inte hoppa i vattnet förrän de är ca 25 grader...då kan jag allt bada men har ju sett dig in action tokfia när du badade i vintras på filmen du la upp! ;-) kramelikraaaam och njut av Västkusten och dess charm!

Svar: Jag ska ha det bra i helgen, ha en fin helg du med finaste Kicki! ❤️
Linda Anneflod

Postat av: Madde

Publicerad 2015-04-09 20:21:13

Ha en underbar weekend & ät langos för mig oxå!
Kram ❤️😘

Svar: Ska äta tills jag spyr! 😂 Kram!
Linda Anneflod

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

44 årig ensamstående tjej med underbara tvillingdöttrar på 22 år samt en liten chihuahua på 10 månader. Drabbad av trippelnegativ bröstcancer dec. 2011 i höger bröst. Åter drabbad juli 2014 i vänster bröst då med spridning till lymfkörtlar. Även drabbad av malignt melanom våren 2016. Jag skriver om mina känslor, långa behandlingar och smärtsamma operationer. Jag säger bara Fuck Cancer!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela