lindaanneflod.blogg.se

2 gånger kvar....

Publicerad 2015-04-24 14:58:43 i Allmänt,

Hejsan!
 
 
Ja nu är det banne mej bara 2 gånger kvar på strålningen och det känns märkligt. Min hud ser fortfarande bra ut, inget ömt eller bränt!
Idag hade jag en läkartid efter strålningen, ytterligare en ny läkare och han var lika trevlig och rar som de övriga jag träffat. Jag blev ledsen, jag har ju inga problem att visa mina känslor inför vårdpersonalen, jag släpper ut det som ska ut helt enkelt..... Jag gick därifrån alldeles rödgråten, de övriga i väntrummet måste ha tänkt "stackars flicka, det där kan inte gått bra". Men än så länge går allt enligt plan!
Läkaren var även inne på att ta bort min dosa med slang som jag fick inopererad inför cellgifterna och det vore ju en befrielse att få slippa den!
På tisdag är som sagt min sista strålning och efter det ska jag träffa Eva min underbara bröstsköterska <3
 
Läkaren gav mej ett par ord på vägen..... Många cancerpatienter kan uppleva en känsla av att man inte riktigt vet vem man är när man gått igenom allt detta och jag förstår precis vad han menar.... men får tiden bara gå så löser sig det också.
Jag kommer nog bli mej själv tillslut men förändrad för livet har jag helt klart blivit men det är mer i en positiv bemärkelse, jag har fått en mera skön och avslappnad inställning till livet och kan känna mej så oerhört tacksam för varje dag.
Jag har mer eller mindre blivit tvingad att förlika mej med döden då garantier inför denna djävulska sjukdom aldrig kan ges och det är där jag blir som ledsnast, inte för min egen skull men för barnens och de övriga nära och käras skull. Jag fortsätter kämpa och min envishet har varit min bästa vän, finns inte på kartan att cancern ska få besegra mej!
 
Innan behandlingen idag så hoppade jag in till frissan och putsa lite på mitt korta hår! Frisören tyckte att mitt hår såg starkt och fint ut så mitt långa ljusa är såååå välkommet tillbaka :D Att vara mörk är inte riktigt min grej!
 
Eftersom jag får mina ryck så har jag gått på sjukhusdieten i 12 dagar nu, endast gått ner 3 kilo, det förbannade fettet vägrar att släppa taget om min kropp!! Jag rör mej också, ute och går långa promenader, jag brukar gå i naturreservatet nere vid Rynningeviken, så himla fint där nu! Mitt mål är att komma i mina jeans, tröttnat på mysbyxor och one piece!!
 
 
 
 
 
 
 
 
Igår hade jag ett härligt och glatt gäng här hemma!! Åke var med mej till strålningen och naturligtvis blev det lite försenat igår men när vi väl kom hem så var både Anne och Pernilla här, tur att Sanna var hemma! Lite senare kom även Lena, stackars Lena blev utan kaffe, jag råkade ha sönder kaffekannan så det var bara att köpa en ny!
Mycket trevlig eftermiddag, jag uppskattar härliga människor och sådana stunder, tack alla! <3
Tack Pernilla för blommorna och chokladen (fick svära en lång harang då vasen råkade vicka omkull)!!
Jag blev även av med Mollie, Lena tog med henne hem, den älskade hunden behöver miljöombyte ibland!
Så här snygga blev vi!
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag bara njuta av helgen, börjar med en AW med Anne och Anneli!! Cissi och Hanna vi möts säkert upp! Jag ska festa till med en köttbit och ett salladsblad och en stor stark vatten!!
 
Kram alla <3

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2015-04-24 15:14:09

Jag vill oxå träffa Åke!!!!! Nu blir ja lite småputt ..

Svar: Vi måste ordna det! 😘
Linda Anneflod

Postat av: Kicki

Publicerad 2015-04-24 16:56:06

Härligt att de börjar närma sig slutet även om du har op kvar så kommer du ju få en "40 taggares" snyggaste bröst! =P
Ha en skön helg och jag tar gärna emot ditt jävlaranamma...behöver gå ner i vikt oxxå men kommer varken fram eller bakåt i vikten! ;-)... kramiz

Svar: Jag tror fett älskar vissa kroppar mer än andra!! Haha😃 Kramar 💕
Linda Anneflod

Postat av: Gun

Publicerad 2015-04-24 17:58:21

Hmm..just nu så får mina ungar stå tebax...för du är världens värsta, bästaste unge, en riktig kämpe, ta det lugnt med en stor stark vatten! ;-)

Svar: Tack älskade vän 😘
Linda Anneflod

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2015-04-24 22:52:11

Vilket härligt gäng 😊

Svar: Ja visst är det! 😃👍
Linda Anneflod

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

44 årig ensamstående tjej med underbara tvillingdöttrar på 22 år samt en liten chihuahua på 10 månader. Drabbad av trippelnegativ bröstcancer dec. 2011 i höger bröst. Åter drabbad juli 2014 i vänster bröst då med spridning till lymfkörtlar. Även drabbad av malignt melanom våren 2016. Jag skriver om mina känslor, långa behandlingar och smärtsamma operationer. Jag säger bara Fuck Cancer!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela