lindaanneflod.blogg.se

En soft vecka....

Publicerad 2014-09-19 23:10:40 i Allmänt,

Hallå där!!
 
Har haft en behaglig vecka med ett läkarbesök samt lämnat blodprov idag för kommande cellgifter på måndag då jag får "hästdos", vilket jag får var tredje vecka. Inget svar än på lymfkörtlarna, troligtvis nästa vecka.
Lite fler biverkningar har gett sig till känna, tunt skinn under fötterna och handflatorna, gör skitont!!
Dessutom glömde jag dra mitt torra skämt om stolpillerna för läkaren i tisdags så jag spar det till nästa gång!!
 
Haft mycket trevligt besök i veckan utav kollegor och före detta kollega, mycket uppskattat!!
 
Åke min vän ringde och ville bjussa på svampomelett!! Han "trodde" han hittat svart trumpetsvamp!! Han ville bjuda mej först innan han själv åt, och ja, varför inte.... jag är ju redan full av gifter....
Hör jag inte av honom på ett par veckor så vet jag läget ;)
Åke, köp champinjoner på burk!!
 
Fått upp lite saker i köket, snabbt ändå för att vara mej, jag har ju bara bott här i ett år!! Man ska inte stressa och jag blev nöjd till slut!
 
Idag är det fredag och jag ser fram emot en lugn helg. Just nu har jag tänt massa ljus och ligger o kollar på TV, känner mej rättså nöjd med livet för tillfället.... En skön känsla som inte alltid finns där....
 
 
 
Måste lägga ut Jannes fredagsfräckis, tack Janne :D
 
En kvinna går till sin läkare och undersöker möjligheten att få sina blygdläppar opererade. De är nämligen alldeles för stora.
Hon ber också läkaren att hålla operationen hemlig, därför att hon tycker att den är genant och att hon vill att ingen ska få veta. Läkaren går med på detta.
När hon vaknar upp efter operationen finner hon tre rosor vackert placerade på bordet bredvid sängen. Hon känner sig förolämpad och ropar omgående på läkaren och säger:
- Jag trodde jag bad er att inte berätta för någon om operationen!?
- Oroa dig inte, säger läkaren. Jag har inte berättat det för någon.
Den första rosen är från mig, därför att jag beundrar dig för att du har gått igenom detta helt ensam. Den andra rosen är från min sköterska. Hon assisterade mig under operationen och har dessutom gått igenom samma operation själv.
- Men den tredje rosen då? Frågar hon.
- Jo, säger läkaren, den rosen kommer från en kille en trappa upp på brännskadeavdelningen. Han vill tacka dig för sina nya öron.
 
Mitt anfall med att koka chutney och äppelmos har stillat sig, funderar på ett nytt projekt, kan bli att sticka mössor och halsdukar!!
 
Idag fyller min kära "bröstsyster" Gun år!! Så Gun, grattis igen!! Buss o Kran!!
Nu finns årets rosa band att köpa, KÖP!!
 
Mitt färdiga kök!
 
 
 
Nu måste denna dam ut en sväng! Ha en fin helg alla, KRAM!!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Gun

Publicerad 2014-09-20 00:26:57

Tack "syrran" för grattiset!Buss o kran tbx! Håller med dej burkchampinjoner kan en lita på :-)Tunt skinn under fötterna kan du nog motverka med silikonsulor! Händerna viftar du hjälplöst med, så kommer förhoppningsvis riddarna av disk och städ ;-)

Postat av: Linda

Publicerad 2014-09-20 00:55:08

Haha!! Du är för go Gun!! ❤️

Postat av: Janne

Publicerad 2014-09-20 14:23:30

Kramar om ❤️

Svar: Kraaam ❤️
Linda Anneflod

Postat av: Pernilla

Publicerad 2014-09-26 22:06:46

❤️

Svar: Kram ❤️
Linda Anneflod

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

44 årig ensamstående tjej med underbara tvillingdöttrar på 22 år samt en liten chihuahua på 10 månader. Drabbad av trippelnegativ bröstcancer dec. 2011 i höger bröst. Åter drabbad juli 2014 i vänster bröst då med spridning till lymfkörtlar. Även drabbad av malignt melanom våren 2016. Jag skriver om mina känslor, långa behandlingar och smärtsamma operationer. Jag säger bara Fuck Cancer!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela