lindaanneflod.blogg.se

Söndag morgon....

Publicerad 2014-10-05 10:20:29 i Allmänt,

Vaknar tidigt som vanligt men vad gör väl det när Tina beställt skjuts till sin praktik. Veckan har varit helt okej, jag har haft turen att känna mej rättså pigg.
 
Haft fina vänner på besök, i tisdags var Monica J hos mej med saigonmat, Monica har världens vackraste mammamage!! 
 
I torsdags kom Sofia hit, vi var till Vardagsrummet o käkade, mysigt ställe. Även Sofia skämde bort mej, hon hade med sig choklad, korsordstidning samt boken "Gone Girl" som dessutom hade biopremiär i fredags, jag tänker läsa boken först.
Jag skjutsade hem Sofia eller Sanna rättare sagt, hon övningskörde!! Jag är rädd att jag bjöd henne på en riktig skräckupplevelse, Sanna bakom ratten som börjar med att lysa med mobilen (det var mörkt ute) och undrar över pedalerna, vad är vad?? Sofia sitter i baksätet med en 56 kg Dexter (rottweiler) halvt uppe i knät som dessutom släpper världens illaluktande skitar.... Han luktar ruttet Sanna!!
Förlåt Sofia, hoppas du kommer tillbaka!!
 
I fredags hade bästa Johanna J vägarna förbi och tog en kopp kaffe, ja även hon skämde bort mej med en påse fin choklad och en god flaska vin, tack så mycket!!
 
Igår käkade jag lunch med älskade Cissi, hon taggade in oss på Java som tur var för in kommer bästa Christoffer med sin söta son och säger hej! Så kul att träffa saknade kollegor!
 
I onsdags var jag och pappa ute och lunchade på 4e våningen, mycket bra mat!!
Innan lunchen svängde vi förbi apoteket på USÖ, jag hämtade ut mediciner för 1000 kr!! Och pappa bjöd på skratt, han är fan inte klok!! Jag står och väntar vid receptdiskarna medans han går runt i apoteket, han bestämmer sig för att köpa treo. Vad som sen sker är jag lyckligt ovetande om, han berättar detta när vi lämnat apoteket....
Han går fram till den vanliga disken och ska betala när tjejen i kassa frågar om hon får lov att visa något nytt?
- Javisst svarar pappa, bara du inte klär av dej naken!! Det hon ville visa var en billigare variant på treo!!
Sen frågar hon om han vill köpa ett rosa band och stödja cancerforskningen. Då pekar han bort mot mej och säger:
- Nej min dotter där borta sponsrar redan för fullt.
Jag får mina mediciner och passerar tjejen som expedierat min far, hon bara flinar åt mej! Jag fattar ingenting och börjar fundera på om min huvudbonad sitter fel på något sätt! Men jag får min förklaring av pappa.
Hoppas den tjejen jobbar kvar!
 
Idag tänkte jag göra en cheesecake med bär på, receptet har jag fått från min moster Rosita.
 
1/2 pkt digestivekex
100 g smör eller margarin
3 dl grädde
60 g philadelfiaost
3 tsk vaniljsocker
1,5 dl florsocker
1 påse drottningkräm på pulver (jag brukar ta färdig hallonkräm)
valfria bär
 
Krossa kexen till smulor och blanda ner 100g smält smör. Häll blandningen i en form med avtagbar kant. Ställ in i kylen.
Vispa grädden ganska fast (ej till smör dock!) Blanda i philadelfian. Rör så att det inte är några ostklumpar. sikta över florsockret och vaniljsockret och rör om. Ta ut formen ur kylen och bred ut blandningen slät ovanpå digestive-botten.
Blanda pulverkrämen med kallt vatten (följ paketets anvisningar) Låt krämen tjockna nån minut. Häll krämen över gräddblandningen och vicka försiktigt på formen så att krämen fördelas jämt. Garnera med bär!! Asgod!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu har jag börjat sticka, jag är rädd för att jag blir lika besatt som med äppelmoset! Nu sticker jag något till min "bröstsyster" Gun. Jag avslöjar när det är klart, förmodligen klart redan ikväll :D
 
Här kommer Jannes fredagsfräckis!!
Tre generationers prostituerade diskuterar dagens ekonomi villkor. Den yngsta säger:
-jag kan inte ta mer än 400 spänn för en avsugning.
Hennes mamma säger:
-flicka lilla, när jag var i din ålder kunde jag knappt ta en hundring för en avsugning.
Mormor säger då till henne:
-när jag var i din ålder gav vi avsugning gratis bara för att få nåt varmt i magen.
 
 
Imorgonbitti är det dags att lämna blodprov, är värdena bra så får jag cellgifter under eftermiddagen.
 
Ha en skön söndag!
Kramar!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Janne

Publicerad 2014-10-05 13:12:08

Kul att du delar mina fräckisar 😎 så flera får dra på smilbanden 😜
Ha d bäst vännen ❤️
Kramar om

Svar: Fräckisarna är toppen!! 😃 Stor kram ❤️
Linda Anneflod

Postat av: Din dagmamma.

Publicerad 2014-10-06 19:13:40

Hoppas att Sofia kom ihåg att ge dej en stor kram från mej.

Svar: Jag fick en stor kram ❤️ Tack den värmde!
Linda Anneflod

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

44 årig ensamstående tjej med underbara tvillingdöttrar på 22 år samt en liten chihuahua på 10 månader. Drabbad av trippelnegativ bröstcancer dec. 2011 i höger bröst. Åter drabbad juli 2014 i vänster bröst då med spridning till lymfkörtlar. Även drabbad av malignt melanom våren 2016. Jag skriver om mina känslor, långa behandlingar och smärtsamma operationer. Jag säger bara Fuck Cancer!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela