lindaanneflod.blogg.se

Fick de nya gifterna!!

Publicerad 2014-11-11 13:51:32 i Allmänt,

Hallå!!
 
Igår fick jag äntligen de ny cellgifterna och det betyder halvlek, med gifterna alltså.... Sen väntar allt det andra, operationer, strålning, nya tuttar.... Känns som detta aldrig tar slut!!
Igår hade jag finaste Anne med mej som sällskap och stöd, den tjejen kan ju liva upp tillvaron <3
Vi var lite tidiga till behandlingen och satte oss och väntade i väntrummet där de har ett stort akvarium. I akvariet flyter en stor död fisk runt som de andra fiskarna kalasar på!! Nu är det andra gången jag upptäcker detta, så nu tar jag som vana att alltid kolla fiskarna i väntrummet. Och jag är inte sen att leta upp den "fiskansvariga" på avdelningen så hon fick hova upp liket....
De nya gifterna kan jag inte uttala mej så mycket om än, men jag kan lova att jag kissade rött av den ena sorten (Anne var inte så intresserad av att se på mitt röda kiss men jag var fascinerad). Jag har däremot svettats nå kopiöst i natt, hoppas denna natt blir bättre!! 
Dessa nya gifter kommer jag få var tredje vecka och man brukar må som sämst efter 8-10 dagar efter dosen, så det är bara att hoppas på att jag hinner bättra på mej tills det är dags för nästa dos.
 
Sanna har idag lämnat in sina pengar som hon tjänade ihop, pengar som ska hjälpa ett skolbygge i Tanzania.
Nu kan det faktiskt vara så att alla kanske inte hittar något ställe att samla in pengar på och sen finns det faktiskt familjer som inte kan bidra till ett bygge i Tanzania för alla pengar går åt till den egna familjen!!
Jag blev så förbannat upprörd när Sanna berättade att det var en tjej i hennes klass som inte hade lyckats samla ihop något och fick därför en dryg kommentar av en lärare: "Varför har inte du samlat in något? Lite pengar kan man väl anstränga sig med i alla fall"
Sanna berättade hur tjejen skämdes och då fick Sanna nog!! Hon slängde sin lapp där sysselsättning och summan med pengar stod och hämtade två nya lappar och delade sin summa men den stackars tjejen.... Det är min tjej det!! <3
Jävla tur att jag inte var på plats, jag hade vridit öronen av den läraren, JAG LOVAR!!
 
Nu ska jag försöka lugna ner mej en stund, snart kommer Sanna och fixar mat. Jag har varit till affären och handlat och kom hem genomsvettig och flåsandes men det var det värt, det blir korvstroganoff!!
 
Imorgon blir det träff med läkare och kirurg på USÖ, med mej har jag bästaste Gun, jag tror hennes öron hör bättre än mina :D
 
Här är Mollie och Dexter, Mollie är inte helt nöjd <3
 
 
 
 
 
 
Mollie söta vän Alice "Brallan"
 
 
 
 
 
 
Här var Mollie i Arboga!! Nöjd tjej!!
 
 
 
 
 
 
Kram alla!
 
 

Kommentarer

Postat av: johannes

Publicerad 2014-11-11 19:20:27

sanna har ett hjärta av guld...grymt härligt gjort.
massor av kramar till dig...

Svar: Ja hon är omtänksam av sig och tänker på andra ❤️ Kramar tillbaka!!
Linda Anneflod

Postat av: Kicki

Publicerad 2014-11-11 19:59:26

Ja du vad skriver man om denna läraren???...antagligen inte ord som kan uttryckas tillräckligt starkt!...usch vilken vidrig människa, var stolt över din dotter....de var verkligen fint gjort!
Hoppas att du får en bra natts sömn utan att behöva "simma runt" bland lakanen! ;-)
...och så klart att du slipper må skit av gifterna, lycka till imorn! kramiz

Svar: Tack Kicki! Jag är då klart stolt över henne, att hon är så omtänksam mot andra ❤️ Hoppas det blir lite torrare inatt 😉 Kram kram!!
Linda Anneflod

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2014-11-11 22:35:45

All heder åt din dotter, det är medmänsklighet om något, läraren har ju ingen aning om hur den flickan kanske har det, det finns ju faktiskt fattigdom bland barn även i Sverige även om det låter konstigt.
Kämpa på Linda och hoppas det går bra med nya mediciner, kram E

Svar: Tusen tack fina du! Kram!
Linda Anneflod

Postat av: Margareta

Publicerad 2014-11-12 20:52:32

Kram till dig och dina döttrar. Ett stort lycka till i morgon.

Svar: Tack fina du! Kram ❤️
Linda Anneflod

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

44 årig ensamstående tjej med underbara tvillingdöttrar på 22 år samt en liten chihuahua på 10 månader. Drabbad av trippelnegativ bröstcancer dec. 2011 i höger bröst. Åter drabbad juli 2014 i vänster bröst då med spridning till lymfkörtlar. Även drabbad av malignt melanom våren 2016. Jag skriver om mina känslor, långa behandlingar och smärtsamma operationer. Jag säger bara Fuck Cancer!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela