lindaanneflod.blogg.se

Allt gick snabbt....

Publicerad 2016-03-31 09:58:35 i Allmänt,

Morrn morrn!
 
Allt har gått väldigt snabbt, i tisdags morse hämtade Cissi upp mej 06.40 för att köra mej till USÖ och operation. Jag opererades strax efter 12, innan dess var jag på röntgen där de sprutade i någon vätska som skulle leda fram till lymfkörtlar i ljumsken. Inga lymfar hittades på röntgen, man kan ändå leta på dem under själva operationen.
 
En större bit på benet opererades bort och någon lymfkörtel i ljumsken är nu bortopererad och allt skickas på noggrann analys som säkert tar ca 1-2 veckor, denna förbannade väntan! Jag har själv inte sett hur såret ser ut, jag är rejält inlindad och ska vara så en vecka. De lyckades dock sy ihop mej utan att ta hud från något annat ställe så nu är det stramt runt såret, jag tycker t.o.m. att jag har färre rynkor i ansiktet, hur hårt har de dragit i skinnet egentligen? Hahaha....... Klockan 15.00 vaknade jag till lagom groggy, jag surrade säkert en massa goja!!
Efter uppvak, toabesök, macka, träff med läkare och fri från slangar och nålar fick jag äntligen åka hem! Pernilla hämtade mej (även Mollie var med) Eftersom jag inte skulle sova själv första natten så kom Sanna in och sov hos mej. Vi köpte pizza och kebabrulle, vi åt bara en kvarts pizzabit var, så hungriga var vi!! Vi bäddade ner oss i sängen och kollade på TV, Sanna somnade snart medans jag låg vaken hela natten, för många tankar i huvudet tror jag..... Men Sanna sov gott!!
 
 
 
 
 
 
 
 
Min förhoppning var att jobba i helgen men läkaren tyckte inte som jag!! Jag ska försöka hålla benet rakt några dagar så det får läka ihop fint. Jag hade bestämt mej för att vara en medgörlig patient så jag tjafsade inte emot alls denna gång :) Jag känner mej vuxen... Hahaha!
 
Mollie är hos min kusin Annelie och grabbarna, fan vad bortskämd hon blir!! Jag slår vad om att hon ligger på rygg och blir kliad på magen samtidigt som de matar henne med en massa godis!! Den hunden rullar snart fram!!
 
 
 
 
 
 
 
Jag blev lite uppmuntrad av Cissi igår, hon erbjöd sig både att strippa och handla, vilket hon hävdade att hon är riktigt bra på, jag undrar mest vilket av de två alternativen hon menade?? Jag var så grymt trött igår så jag tackade nej men guuud vad jag ångrar mej nu, jag hade nog ändå velat se en strippande Cissi...... Det finns väl något som heter ångervecka!! Vore något att få stryka från min " to-do list" Hahahaha!!!!
 
Idag blir det lugnt, jag är så nöjd att Sanna och Fredrik fixade mina sommardäck igår, tusen tack <3
Och tack mina gulliga grannflickor för brev, teckningar och presenter till både mej och Mollie!!
 
Imorgon är det fredag!
Kram alla <3
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-03-31 10:50:12

Hoppas innerligt att du får de bästa svaret på proverna! Kramisar och ett gäng styrketankar

Svar: Tack snälla! Kram
Linda Anneflod

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

44 årig ensamstående tjej med underbara tvillingdöttrar på 22 år samt en liten chihuahua på 10 månader. Drabbad av trippelnegativ bröstcancer dec. 2011 i höger bröst. Åter drabbad juli 2014 i vänster bröst då med spridning till lymfkörtlar. Även drabbad av malignt melanom våren 2016. Jag skriver om mina känslor, långa behandlingar och smärtsamma operationer. Jag säger bara Fuck Cancer!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela