lindaanneflod.blogg.se

Tisdag morgon!

Publicerad 2014-09-30 08:54:22 i Allmänt,

Godmorgon världen!!
 
Igår fick jag påfyllning av cellgifter, trodde inte värdena skulle vara bra eftersom jag varit så snorig och matt. Jag åkte iväg 07.20 igår morse och lämnade blod, de var okej så jag fick cellgifter 13.30.
Igår tog jag cykeln till USÖ (2 minuter) parkerade i ett av alla proppfulla cykelställ, förmodar att cellgifterna gick rätt upp i hjärnan igår eftersom jag börjar packa i mina grejer i en helt annan cykelkorg, jag blev hysteriskt fnittrig och trött på mej själv! Min cykel stod låååångt därifrån!!
 
Analysen på mina lymfkötlar är klara MEN en läkare måste ge besked, duger inte med en sköterska....
Eftersom läkarna har möten på onsdagar så kommer de troligtvis diskutera mej imorgon. För min del är det helt okej att få svaret nästa vecka, jag blir ju varken bättre eller sämre på den tiden och jag får ett ypperligt tillfälle att träna upp mitt fattiga tålamod!! Visst kan jag ringa och kräva svar men NEJ jag väntar till nästa vecka....
Jag hann även att heja och krama på min bröstsköterska Eva G som hastigast, hon är heeelt underbar, hon är en sån där "rätt människa på rätt plats"!!
 
Mitt blodvärde börjar smyga sig neråt igen, det blir nog flera blodpåsar framöver. Jag brukar intala mej själv att det är rödvin i påsarna, det blir liksom lite mindre äckligt då!!
 
Idag ska jag ta tag i Mollies dåliga andedräkt, blir spyfärdig så fort hon ska pussas!! Ska ringa och beställa tid, nu ska tandstenen väck så vi kan hångla fritt framöver....
 
I söndags var jag och Cissi över till bästa Hanna som är mitt uppe i en flytt. Jag blev trött, matt och svett så fort jag öppnade dörren!! :D Men jag hjälpte till en stund i alla fall, det packades och städades lika mycket som det tjattrades!!
De två smittar av sig med energi och tokgarv!!
 
 
Slänger med ett recept på Cissis härliga skagenpaj!!
CISSIS SKAGENPAJ (kall)
 
Deg:
3 dl vetemjöl
125 g smör/margarin
3 msk vatten
(salt)                                                          15 min 225 C
Låt svalna helt innan fyllningen läggs på
 
Fyllning:
4 dl cremefraiche
1 hackad rödlök
3 pkt crabsticks
1 dl dill
1 burk röd caviar
salt peppar
 
Garnering: Räkor, gurka, citron, dill, kräftstjärtar, ägg (man garnerar med det man tycker)
Låt stå i kylskåpet så den blir kall och tjocknar! Supergod!
 
 
 
 
 
 
 
Ha en fin dag godingar! Kram!
 
 
Två energipåtvingare!! <3
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2014-09-30 10:26:12

Power till dig tjejen ... !!!!

Svar: Tack Tess och detsamma! Jag har läst din blogg, kanon!! Kommer följa den, stor kram!! :)
Linda Anneflod

Postat av: Johan M

Publicerad 2014-09-30 15:15:02

Er tre i samma lägenhet kan ju göra vem som helst matt!! ;)

Kämpa på nu Floda så jag kan kasta pennor på dig snart igen!

Kram

Svar: Käften! Du ska få se på kasta och då blir det inga pennor, det blir inredning!! :D Kram
Linda Anneflod

Postat av: Kicki

Publicerad 2014-09-30 16:46:50

...haha måste bli mycket roligare med vin i "blodpåsarna"...iallafall för stunden! ;-)...skulle oxxå behöva kolla tänderna på "grisen" här hemma, han luktar ju inte direkt hallon i munnen!...hoppas du haft en bra tisdag, kramiz

Svar: En bra tisdag här! Klippt o badat Mollie, hon blev så söt så.... Kram!
Linda Anneflod

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

44 årig ensamstående tjej med underbara tvillingdöttrar på 22 år samt en liten chihuahua på 10 månader. Drabbad av trippelnegativ bröstcancer dec. 2011 i höger bröst. Åter drabbad juli 2014 i vänster bröst då med spridning till lymfkörtlar. Även drabbad av malignt melanom våren 2016. Jag skriver om mina känslor, långa behandlingar och smärtsamma operationer. Jag säger bara Fuck Cancer!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela