lindaanneflod.blogg.se

Spridda tankar....

Publicerad 2014-12-30 09:13:42 i Allmänt,

Hejsan!
 
 
Nu är snart detta år förbi, jag kan inte påstå att det blev ett bra år men om jag anstränger mej så kan optimisten inuti mej viska "2015 blir ditt år Linda"....
Hur illa livet än behandlar dej så kan man alltid finna ljusglimtar, mina glimtar under 2014 är att mina tjejer blev 18 år och jag fick den äran att vara med och fira det ögonblicket! En annan fin glimt är att jag är omgiven av så många fantastiska och underbara människor, vad vore jag utan ER?
 
Igår hade jag massa spontan-fika här hemma, varje gång jag tittade ut genom fönstret så stod det vänner utanför, lite lustigt! Så bra att ni tittar förbi med värme och godsaker! Tack även bästa Sofia som kom med en hel påse med gott härom dagen, jag tjockar på mej lite till men det tar jag itu med ett annat år!!
 
Jag är så sugen att åka till västkusten över nyår men jag tror jag fegar ur, jag blir förmodligen riktigt dålig inom ett par dagar och då känns det tryggast att ha nära till sjukhuset. Men jag velar som vanligt, nu har jag ett dygn på mej att vela klart!!
 
Nu har jag hamnat i en svacka där allt bara känns trist och tråkigt och det är då tankarna börjar jobba! Vad vill jag? Hur ser framtiden ut? Vad vill jag ha ut av livet? En sak är säkert, jag vill ha fart och galet kul och det är endast jag själv som kan påverka det. Jag har många galna ideèr som trycker på bara jag får bli frisk. Mina ideér och infall ändras och det är spännande, det finns en tjusning att inte veta vad som händer, tror det kallas LIVET!!
 
Nu närmar sig operationen och jag börjar oroa mej för den! De ska ta bort mina bröst, de som alltid varit en del av mej. Jag fasar för att vakna upp efter operationen och veta att de är borta för alltid, jag kommer förmodligen vara hysteriskt ledsen och känna mej halv. Jag försöker förlika mej vid tanken men det går inge bra, det blir nog en chock....
 
Just nu känner jag en stor tacksamhet till det mesta, jag kan känna lycka inför mycket, även de små sakerna i livet, en rättså skön känsla faktiskt! Att jag fått en helt annan syn på livet går inte att ta miste på, önskar bara att jag slapp få cancer för att inse det! Jag känner mej friare på något vis, drar mej inte för något.... Blir något fel i livet, ja men rätta till det då, jorden går inte under, du lär dej alltid något! Bär alltid med dej ett gott hjärta, det kan ta dej hur långt som helst....
 
 
 
 
 
 
 
Kram alla!
 

Kommentarer

Postat av: Kicki

Publicerad 2014-12-30 11:53:20

så fina ord med innebörd du sprider omkring dig!!...ja dessa bröst, de har ju som du skrivit följt med dig under resans gång....själv så e mina så långa så jag får rulla upp de på en pinnkam för att få i de i BHn =P...de som kallas tyngdlagen tror jag, de hänger lite här och där...hoppas du får de snyggaste tuttarna när de nya kommer på plats...du får väl tänka som så att de gamla var utslitna ;-)...hoppas du kan få njuta av de sista på de gamla året och rikta in all focus på de nya och bästa året på länge som är i antågan!! kramelikraaaaam

Svar: Idag är jag fortfarande okej så jag tänker käka lite gott ikväll.... Ja dessa tuttar, håller med utslitna och sjuka 😃 Bort med skiten! Ha en fin kväll och ett fint 2015! Jag satsar på Bingolotto ikväll 👍 Stor kram!
Linda Anneflod

Postat av: Monica

Publicerad 2014-12-30 21:07:12

Finaste Linda!
Jag håller med 2014 var inte ett toppen år, men det blir 2015! Jag ringer... Kramar i massor!❤️

Svar: Vi ringer om varandra ❤️ Kraaam!
Linda Anneflod

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

44 årig ensamstående tjej med underbara tvillingdöttrar på 22 år samt en liten chihuahua på 10 månader. Drabbad av trippelnegativ bröstcancer dec. 2011 i höger bröst. Åter drabbad juli 2014 i vänster bröst då med spridning till lymfkörtlar. Även drabbad av malignt melanom våren 2016. Jag skriver om mina känslor, långa behandlingar och smärtsamma operationer. Jag säger bara Fuck Cancer!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela