lindaanneflod.blogg.se

Läkarbesöket avklarat!!

Publicerad 2014-08-25 13:37:54 i Allmänt,

En klump i magen inför läkarbesöket!! Vaknar tidigt som alltid, spelar lite Candy Crush och kollar på Nyhetsmorgon.
 
Innan det är dags att bege sig till sjukhuset så måste jag fräscha till mej, tack o lov kommer jag i ihåg att raka mej under armarna (börja likna en bulgarisk kulstöterska) för läkaren ska väl klämma och känna i dessa områden. Gör även ett tappert försök att platta håret, vilket var en usel idè då det mesta av håret följer med platt-tången.
 
Mollie får sin mat och en morgonpromenad, vilket slutar med att hon blir inlåst i soprummet!! Mollie går nästan alltid lös och efter hennes morgontoalett så låser jag upp soprummet för att kasta den lilla svarta påsen med små bruna pluttar i, jag märker inte att hon smiter in samtidigt med mej, jag kastar och låser efter mej!! Väl ute börjar jag leta förtvivlat efter henne, det enda jag ser på gräsmattan är en stor duva!! Vart fan tog hon vägen?? Ropar o ropar, till slut låser jag upp soprummet och där står hon överlycklig!! Stackars hund, vad du får utstå <3
Här är hon nyfrissad o fin!!
 
 
 
Lämnade lite blodprover inför läkarbesöket. Glömmer plånboken i ett fullt väntrum, får lite smått panik innan jag minns var jag lämnat den! Den låg kvar på det höga bordet där jag stod och väntade. En sköterska kommer ut till väntrummet och uppmanar alla att sitta ner minst en kvart innan provtagning för att resultaten ska bli så riktiga som möjligt, eftersom jag är lite tvärtom så står jag givetvis kvar, varför är jag så obstinat?? När det väl är min tur att lämna prov så säger en annan sköterska åt mej att jag ska sitta ner innan provtagning (de har tydligen kameror i väntrummet och ser allt) nästa gång sitter jag ner snällt!!
 
Jag hann även ta en frukost i cafeterian, avkopplande och intressant att bara sitta och titta på människor.
 
Kl. 10.30 kommer läkaren Hanna och kallar in mej, nu börjar jag bli lite lätt illamående, vad kommer nu för besked?? Jo, skelettröntgen såg bra ut iaf, den andra röntgen såg man tydligt tumören samt att några lymfar i armhålan var lite lätt förstorade, vilket kan tyda på en spridning.... Läkarna samt kirurg kommer diskutera detta på onsdag, hur de vill gå vidare med detta, kan bli operation "bort med lymfar", kan även bli aktuellt med strålning i armhålan.... Men som vanligt får jag hålla mej till tåls, vilket inte är min starka sida!! 
I väntrummet på 5e våningen har man fin utsikt över stan och då får jag syn på min vän Rays ballkong!! Ringer upp honom och uppmanar honom att gå ut o vinka.... vilket tokfan gör ;) Han kan omöjligt se mej men jag står i väntrummet och vinkar lika galet, och till alla andra patienter i väntrummet så bjöd jag på den :D
 
Min kära vän Jonas N som hör av sig i tid o otid (tack Jonas) hörde av sig i morse 07.26, han är go o rar på många vis, ibland INTE!! Idag var han snäll nog att erbjuda sina tjänster, tror han menade ALLA tjänster, så nu är han välkommen att putsa mina fönster och hänga upp nya gardiner, det ser jag fram emot!!
 
Igår hade jag och min kusin Annelie några timmar ihop som vi stog ihjäl på bästa sätt, nämligen bingo!! Vinsterna blev väl sådär, men ett gott skratt blev det iaf. På väg från Stortorget så får Annelie plötsligt något i huvudet, första tanken är ett småkryp men nej då!! Jag tror att det är något löv från trädet och tar bort en klump som visar sig vara varm och mjuk, en äcklig fågelskit!! I panik torkar jag bort skiten på närmsta husvägg!! TACK Miss Fågelskitihuvudet!!
Annelie är så in i norden gullig, hon hade plockat ihop en Feelgood-påse till mej, blev överlycklig när jag hade släpat upp allt detta!! Tack o puss fina DU!!
 
Kram alla!!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Jonas

Publicerad 2014-08-25 14:09:00

haha här försöker man va snäll och så får du det att låta snuskigt ;)

Svar: Höhöhö
Linda Anneflod

Postat av: Cissi

Publicerad 2014-08-25 15:02:31

Ha ha jag dööör, håll för Faaan i plånboken....jag vill oxå tacka Annelie, för vi delar väl på gooodybagen? ;-)

Svar: Du kan ta godispåsarna Cissi!!
Linda Anneflod

Postat av: Anneli

Publicerad 2014-08-25 15:02:55

Jonas, du är snuskig. På riktigt sant.

Svar: Sant!!
Linda Anneflod

Postat av: leif linder.

Publicerad 2014-08-25 15:44:26

Vad du skriver bra.

Svar: Tack Leif, kram!
Linda Anneflod

Postat av: Annelie

Publicerad 2014-08-25 17:37:31

Alltså, jag och cybervärlden är inte jättebästisar så jag hoppas du ser vad jag skriver.
Men jag ville bara säga ett jättestort TACK för hjälpen att bli bajsfri. Dig kan man alltid lita på.💩



Svar: Hahaha, fick offra mig!! <3
Linda Anneflod

Postat av: Monica brostedt

Publicerad 2014-08-25 18:54:15

Du är fantastiskt duktig på att skriva. Följer dig med stor beundran att du orkar dela med dig av allt. Ha en bra kväll o ät o drick av allt det goda. Kram

Svar: Tack Monica!! Har inga problem med ätandet, blir sugen på det mesta tack vare kortisonet!! :D Stor kram!
Linda Anneflod

Postat av: Malin

Publicerad 2014-08-25 20:52:24

😘❤️😘
Tar gärna den för middagen snart!!

Svar: Toppen!! <3
Linda Anneflod

Postat av: Monica

Publicerad 2014-08-25 21:43:08

Du Är världens snällaste... Säg till de där på sjukhuset...!!😉
Jag håller med, dubble jätteduktig att skriva! Är så härligt att se du har så många fina människor omkring dig❤️
Och vad det gäller fågelbajan... Har jag lyckats få en på Elitloppet bland bara 30 000 personer ... Helt sjukt!!! 🌊
Sköt om dig älskade vän!!❤️❤️❤️

Svar: Haha! Så glad att du finns ❤️ Kram!
Linda Anneflod

Postat av: Din dagmamma.

Publicerad 2014-08-25 22:03:01

Å vad duktig du är att förmedla dina tankar. Man kan tro att du är författare. Styrkekramar till dej och tjejerna.

Svar: Tack bästa Birgitta! Kramar!
Linda Anneflod

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

44 årig ensamstående tjej med underbara tvillingdöttrar på 22 år samt en liten chihuahua på 10 månader. Drabbad av trippelnegativ bröstcancer dec. 2011 i höger bröst. Åter drabbad juli 2014 i vänster bröst då med spridning till lymfkörtlar. Även drabbad av malignt melanom våren 2016. Jag skriver om mina känslor, långa behandlingar och smärtsamma operationer. Jag säger bara Fuck Cancer!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela