lindaanneflod.blogg.se

Fått de sista cellgifterna!!

Publicerad 2015-01-13 21:47:39 i Allmänt,

Hej alla!
 
 
 
Dagarna som gått har varit skitjobbiga, magsmärtorna går inte att beskriva med ord! När det är som värst är det toagolvet och toaletten som gäller....
Men idag fick jag äntligen den sista dosen!! Det betyder att jag än en gång måste tampas med smärtan vilket gör mej nedstämd....
Idag, liksom första gången, var min älskade vän Pernilla med mej som sällskap och pass upp!! Jag hade även en trevlig granne i sängen bredvid, en kille som var några år yngre än mej. Det är skönt att dela tankar och erfarenheter med varandra, jag önskar honom allt gott!!
Med mej hade jag även en chokladask och ett kort där jag tackade all underbar personal som stått ut med mej och mitt ibland vassa humör, ett stort tack främst till Karin som haft den äran att gett mej gifterna de flesta gångerna (Karin har bara upplevt min mjuka sida, så som jag är i normala fall) Host host....
 
Efter gifterna firade jag o Pernilla med en smarrig sallad på Java! Sen åkte vi hem till mej, Pernilla den ljuvliga människan hjälpte mej att städa och tvätta, det blev så rent och fint! Ett flertal tavlor kom även upp på väggarna, ÄNTLIGEN!! Kan inte tacka henne nog <3
 
I morgon ska min operation diskuteras (det har redan blivit diskussioner) då jag är väldigt bestämd med vilken kirurg jag vill ha samt att jag vill att operationen sker i Lindesberg.
I fredags hade jag en läkartid som jag missade helt men som tur var så fick jag komma senare på dagen. Jag var ledsen, upprörd och förtvivlad samt magsmärtor så jag tjöt mej igenom mötet medans läkare Malin klappade på mej och var rar och förstående. Jag ifrågasatte mycket ang. operationen och är inte benägen att vika mej för mina önskningar.... Får veta mer imorgon eller på torsdag då läkare och kirurger ska diskutera tillsammans, med på mötet är underbara Eva, min bröstsköterska, tack o lov.... Hon har koll på allt! <3
Jag skrev ett långt brev till läkarna och kirurgerna där jag uttryckte min önskan, upplevelser, mej som människa och mina tankar. Jag fick med allt i brevet så jag känner mej nöjd....
 
Nu ska jag kissa Mollie och sen bara slappa!
 
Ha det gott....Kram!
 
Bästa Pill <3
 
 

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2015-01-13 22:35:08

Stor kram till dig Linda // Lotta Elgenstierna

Svar: Tack Lotta och en stor kram tillbaks!
Linda Anneflod

Postat av: Kicki

Publicerad 2015-01-14 07:01:19

....skönt att de sista "elakheterna" är på plats, även om de gör nytta så lider jag med dig av deras effekter på magen och de övriga biverkningarna...hoppas de gamla tuttarna snart e ett minne blott och de nya e på plats! ;-)... i helgen ska jag träffa den nya lilla tösen, så jag längtar!

Svar: Åh vad mysigt, kan tro att du längtar!! De nya tuttarna dröjer ett tag men det får jag stå ut med, jag tror jag vänjer mej efter en tid. Det ska läka ordentligt och jag ska ha tid på mej att känna efter hur jag vill ha dem. Nu kan jag tyvärr inte välja en av varje som jag brukar göra när jag får beslutsångest 😃😃😃 Stor kram 😘
Linda Anneflod

Postat av: Kicki

Publicerad 2015-01-14 07:34:56

Haha...de skulle se ut de, en FF kupa och en B...skillnaden skulle bli rätt mastig men men...dä ä väl bara att testa så vet du ju! ;D ...skämt åt sido... nu börjar du väl ändå se slutet på dessa elakheter... och nu borde du slippa massa skit efter detta...bara njuta och leva gott på allt som finns omkring dig! kramelikram

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-15 08:42:14

Skönt för dig att det är slut på alla cellgifterna och den tuffa tid som varit.
Du är fantastiskt stark.
Kramar i massor.Margareta

Svar: Tusen tack! Cellgifterna har varit tufft, nu väntar operation och strålning! Stor kram!
Linda Anneflod

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

44 årig ensamstående tjej med underbara tvillingdöttrar på 22 år samt en liten chihuahua på 10 månader. Drabbad av trippelnegativ bröstcancer dec. 2011 i höger bröst. Åter drabbad juli 2014 i vänster bröst då med spridning till lymfkörtlar. Även drabbad av malignt melanom våren 2016. Jag skriver om mina känslor, långa behandlingar och smärtsamma operationer. Jag säger bara Fuck Cancer!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela