lindaanneflod.blogg.se

Återbesöket

Publicerad 2017-06-14 12:15:18 i Allmänt,

Hallå!
 
Igår var det äntligen dags för återbesöket efter två veckors isolering i gördeln! Trodde det skulle lukta ostbutik när de öppnade upp men det var inte så farligt! Brösten hade läkt fint men det var ett område under naveln som var blått, det kan bero på blodansamlingar. De tog bort all tejp och jag fick en ny och fräsch gördel, de tog foton på läkningen och tejpade in allt igen, på tisdag blir det ett nytt besök för att kolla upp läkningen under naveln. Min egen navel har jag kvar, de hade bara flyttat upp den lite! Tack snälla Gun för du följde med mej, nyfiken som du är ända in i undersökningsrummet som tur var, jag lyssnar inte särskilt bra på läkare och sköterskor när de drar i tejp och klipper gamla sytrådar! Haha! Efter sjukhusbesöket åkte vi och handlade och sen fika hos mej, gissa om jag var trött! Just nu tvättar jag min första gördel så jag har två att växla mellan, det känns fräscht!
 
I fredags var jag till veterinären med mitt lilla hjärta Mollie då hon hostat en det samt haft en knöl på höften. Knölen på höften kollade vi upp för ca två år sedan i Arboga, svaret blev att det var en fettknöl vilket jag förlitade mej på! Nu har knölen växt därför vände jag mej till Anima djurklinik här i Örebro, de undrade naturligtvis hur veterinären i Arboga kunde säga att det var en fettknöl utan att ta prov på den. Anima tog prov på knölen och det var inte fett!! Mollie har fått operationstid nu på måndag men redan idag ska vi åka in till veterinären då knölen växt ännu mer sen i fredags! Hostan berodde på att hon fått förstorat hjärta, klaffarna mellan kammaren och förmaket sluter inte tätt som det ska, Mollie ska äta hjärtmedicin livet ut. Det var inte helt ovanligt bland äldre hundar. Jag förklarade för Mollie att hon har ett stort hjärta p.g.a. att hon är så himla snäll och god <3 Snart ligger det två nyopererade här hemma i soffan.
 
Nu ska jag försöka snygga till mej inför veterinärbesöket och det tar tid vill jag lova!
 
Kram från oss!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-06-14 13:23:37

Lycka till Er bägge två!
Kram

Postat av: Ullis

Publicerad 2017-06-21 07:16:51

Härligt att det gått så bra för dig. Nu får vi hålla tummarna för hunden. Trevlig midsommar//Ullis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

44 årig ensamstående tjej med underbara tvillingdöttrar på 22 år samt en liten chihuahua på 10 månader. Drabbad av trippelnegativ bröstcancer dec. 2011 i höger bröst. Åter drabbad juli 2014 i vänster bröst då med spridning till lymfkörtlar. Även drabbad av malignt melanom våren 2016. Jag skriver om mina känslor, långa behandlingar och smärtsamma operationer. Jag säger bara Fuck Cancer!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela