lindaanneflod.blogg.se

Gårdagen på USÖ....

Publicerad 2015-02-05 18:06:08 i Allmänt,

Halloj!
 
 
 
Igår skjutsade mamma mej till USÖ, jag hade tid kl. 13.00 och skulle då träffa läkare, sjukgymnast, kirurgsköterska och narkosläkare. Det gick riktigt bra, 2 timmar tog besöken. Först träffade jag en läkare som gjorde en undersökning, nu har tumören krympt rejält, uppskattningsvis till 2 cm!! De lyssnade på lungor och hjärta och allt var bra. Det kommer vara 2 stycken kirurger som opererar mej, de kommer ta varsitt bröst, bara för att det ska gå snabbare, behöver inte sövas allt för länge. Men jag kommer ändå be "min" kirurg att slänga ett getöga över det stora hela!
Det blev lite förvirring kring operationsdatumet och jag kände genast hur min puls och irritation steg, jag hann tänka att nu tar jag min jacka och drar! Tack och lov stannade jag vid tanken! Angående datumet så var det rätt det jag blivit informerad om så jag kunde slappna av.
Sjukgymnasten visade ett program jag ska träna direkt dagen efter operationen, kommer säkert kännas av!
Allt gick bra tills jag träffade narkosläkaren Stefan, då brast allt och tårarna sprutade. Vi pratade om uppvaknandet och där börjar det läskiga! Han frågade om jag ville ha något lugnande innan operationen, han hann inte ens ställa klart sin fråga förens jag svarade JA! Jag vill även ha lugnande kvar i kroppen då jag vaknar upp och det skulle jag få, jag skulle få ett lugnt uppvaknande....
 
Senare på kvällen fixade Sanna en kanongod pasta med baconsås som jag tacksamt slevade i mej, inga problem med maten längre eftersom värken försvunnit! Gifterna har börjat lämna min kropp och håret börjar sakta men säkert att växa! Snart får jag välkomna rakhyveln igen :D
 
Idag har jag och Åke käkat lunch på 4e våningen, det är bästa lunchen! Sen åkte vi till Marieberg för lite shopping, tack Åke för en rolig stund, så skönt att få tänka på annat!
Imorgon ska jag och mamma på fot och nagel-spa, det blir också en "tänka-på-annat-stund".
 
Pratade i telefon med ett par underbara vänner igår kväll (Cissi och Hanna) när det slog mej..... Jag är hellre bröstlös än livlös! Jag får tänka så en tid framöver tills hår och bröst faller på plats igen :D Vi syns på söndag tjejer, ska bli kul att få använda skrattmusklerna en stund!
 
Nu ska jag bara slöa, jag har blivit en riktig nattuggla som plöjer filmer och serier!
 
Längtar till sommaren <3
 
 
 
 
 
 
Kram från mej <3

Kommentarer

Postat av: Kicki

Publicerad 2015-02-05 18:38:26

Härligt att läsa att fixar att äta igen, måste kännas fantastiskt att tumören krympt så pass mycket!, lycka till inför op och du får väl anordna en avskedsfest för brösten innan de e dax! ;-)kramiz och ha en bra torsdagkväll!!

Svar: Haha, ja det vore något! Stor kram ❤️
Linda Anneflod

Postat av: Malin

Publicerad 2015-02-05 19:26:18

❤️😘❤️😘

Svar: ❤️😘❤️😘
Linda Anneflod

Postat av: Therese

Publicerad 2015-02-05 19:31:12

Vill önska dig lycka till med operationen ...
Det kommer att gå jättebra 💜
Vi klarar mer än vad vi tror..

Svar: Tack fina starka du! Jag litar på dej som genomgått detta! Hoppas du är okej, jag vet hur trött man kan bli på alla sjukhusbesök och den oro som alltid finns med på ett hörn! Men som sagt, vi är starka! Stor kram 💕 Jag följer din blogg!
Linda Anneflod

Postat av: Gun

Publicerad 2015-02-05 21:05:25

Du starka goa fjunis, vet att "din" doktor kommer att ha falkögon vid op. Tycker om tanken som slog dej...fortsätt att tänka så! Kram <3

Svar: Stor kram ❤️😘
Linda Anneflod

Postat av: Madde

Publicerad 2015-02-05 22:54:22

Underbart 😃 Skönt att höra/läsa att du mår bättre 👍Bamsekram till dig 😘

Svar: En stor kram tillbaks! ❤️
Linda Anneflod

Postat av: Veronika

Publicerad 2015-02-07 16:20:01

Hej Linda och gamla kollega!

Du ska veta att jag följer din blogg och nu tyckte jag att jag hade både tid och vilja att skriva några rader till dig.

Jag beundrar dig. Jag beundrar din sinnesstämning och mod. Jag ser upp till dig att du trots motgångar har så många vänner kring dig som du tillbringar din tid med. Jag lider med dig de stunder du mår dåligt och kan nog inte föreställa mig vad du går igenom.

Jag är glad att du kommit dit du är idag och att cancern blir besegrad.

Jag gjorde en bröstreduktion i februari för exakt ett år sedan. Jag gjorde den i Lindesberg. Jag blev lugnad precis som du planerar och fick även en tablett mot illamåendet för uppvaknandet. Min man och dotter planerade att hälsa på mig 16:00 då den planerade operationen skulle varit klar och jag borde ha vaknat. - Jag vaknade inte förrän 21:15. Haha... Sköterskorna började undra om de skulle flytta på mig då de själva slutade sitt skift och skulle bomma igen uppvaket och rummet jag låg i.

Jag mådde bra vid uppvaket och kände mig något berusad och glad. Så lycklig när jag tittade ner på vad kirurgerna hade åstadkommit, trots att allt var bandagerat. Det är ju en omfattande operation och efter uppvaknandet, somnade jag lätt om igen (efter att ha ringt maken först).

Vad jag försöker säga är att läkarna vet vad dom gör och det kommer säkert gå som du önskar Linda.

Jag vet att du är modig enligt det man får läsa i din blogg och därför vågar jag säga, att med tro och målmedvetenhet kommer du precis dit du vill!

Stort lycka till önskar jag dig.

Varma kramar från Hansdotter´n

Svar: Åh tack fina fina du! Vad glad jag blir så här strax innan operation, det betyder mycket ska du veta! Lugnande att höra dina erfarenheter! Stooor kram till dej 😘
Linda Anneflod

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

44 årig ensamstående tjej med underbara tvillingdöttrar på 22 år samt en liten chihuahua på 10 månader. Drabbad av trippelnegativ bröstcancer dec. 2011 i höger bröst. Åter drabbad juli 2014 i vänster bröst då med spridning till lymfkörtlar. Även drabbad av malignt melanom våren 2016. Jag skriver om mina känslor, långa behandlingar och smärtsamma operationer. Jag säger bara Fuck Cancer!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela