lindaanneflod.blogg.se

Nu skall det bloggas!!

Publicerad 2014-08-16 12:44:35 i Allmänt,

Hej hopp!!
Nu tänker jag blogga om mitt liv i vardagen, dels för min egen skull men även för andra som vill ta del. Ser det lite som terapi för egen del, får även mina ibland långa dagar att gå lite fortare.
Som sagt, jag är ny på detta och jag lär mej säkert under tiden....
 
Jag kommer skriva mycket av det som upptar min tid just nu och det är en trippelnegativ bröstcancer som jag tampas med. Jag kommer dela med mej av glädje, sorg, känslor, tips, ideer, mat.......o.s.v.......
 
Allt började i dec. 2011 då jag drabbades av en tumör i höger bröst, då visste man inte riktigt vad det var förrens tumören opererades bort och man konstaterade cancer!! Sjukskriven 9 månader, cellgifter var 3e vecka följt av strålning. Håret tappade jag, ångest hade jag....levde som i en bubbla och var allmänt risig av cellgifterna. 
Började jobba 100 % i mitten på aug. 2012 och jag kände mej som vanligt, tack gode Gud tänkte jag!
Gått på flera återbesök sedan dess och fått varit frisk, ända tills midsommar 2014 då jag firade midsommar hos min älskade kusin i Grebbestad, vaknar upp och har ont i vänster bröst och känner tydligt en knöl!!
Genast får jag en olustig känsla i kroppen blandat med ångest. Kommer hem till Örebro och ringer min bröstsköterska Eva på onkologmottagningen, jag får komma ganska omgående! Två olika läkare klämmer o känner, därefter beslutas om mammografi.
Efter mammografi, ultraljud, biopsi så får jag besked efter ca 10 dagar (fredagen innan min efterlängtade semester skulle ha börjat) Linda, det ser inte bra ut!! Den fredagen, den 18 juli, grät jag mest....
I dagsläget har jag hunnit med en skelettröntgen, buk o bröstkorgsröntgen samt opererat in en venport där jag hunnit fått två cellgiftsbehandlingar. Nu vill jag bara veta... Har den äckliga skiten spridit sig??
 
Jag har försökt behålla mitt goda humör men det har brustit ett par ggr och jag har gapat o gråtit på vårdpersonalen, skäms över det nu..... 
 
Mitt värsta utbrott kom den dagen venporten skulle opereras in, dels så blev cellgiftsbehandlingen uppskjuten ca 1 vecka och tumören var då redan 7x7 cm!! Kommer in till USÖ 09.00 på morgonen fastande och nervös, tiden går och jag är ombytt o klar för op, inget händer.... 13.15 brister allt!! Kallar på en sköterska och kräver att hon ska ta bort droppet o infarten genast!! Jag tänker minsann inte vara kvar på det här äckliga stället, ring mej när de har tid att sätta dit den där jävla venporten, förresten skit i venporten o skit i cellgifterna också, den här jävla tumören hinner ju bli stor som en fotboll!!!!! Tårarna sprutar medans jag försöker få på mej kläderna samtidigt som slangar o apparater är kopplade på hela mej. De försöker lugna mej, vilket är svårt nog (ni som känner mej) :) Sköterskan går iväg och ringer op, tror hon säkert nämner "hysterisk patient" i luren, 5 minuter senare rullar de iväg mej till op och jag är helt slut!! Operationen tog ca en timme och var mycket besvärlig men nu sitter venporten där under huden.
 
Mitt andra utbrott fick en sköterska via telefon, jag hade otroliga smärtor dels från tumören men också från venportsoperationen och ville ha smärtstillande utskrivet, sköterskan ville att jag skulle träffa en läkare först, där brast jag IGEN!! Jag skulle minsann inte sitta och vänta på någon läkare!! Du, jag fixar smärtstillande på egen hand skrek jag och tårarna sprutade, vi växlade ytterligare några ord innan jag så omoget slängde på luren!! Mötte precis ena dottern Sanna och hon såg ut som ett frågetecken "Mamma, snart har du gjort dej osams med hela USÖ"....... Ja fan, tänkte jag och torkade bort tårar och mascaran.....
 
Två dagar efter mitt utbrott i telefon var det dags för mina första cellgifter, FAN! Undra om sköterskorna pratat om "hysteriska Anneflod" på fikarasten?? Vem ska få den äran att ta hand om mej under behandlingen?? Jo det blev sjuksköterskan Ingrid!! Känns som att Ingrid är pensionären som blev inringd för ett specialuppdrag...nämligen MEJ!! En ljuvlig äldre dam som jag heeelt omöjligt skulle kunna lägga min ilska och frustation på, rara Ingrid! Hon tog även hand om mej under den senaste behandlingen i onsdags, jag känner mej lugn o harmonisk!!
 
Mitt liv kommer 24 veckor framåt se ut som så, lämna blodprover på tisdagar, cellgifter på onsdagar, äter även cellgifter i tablettform 2ggr/dygn......
 
På onsdag är det 2 veckor sedan behandlingen startade, mitt hår förväntas falla då.... Jag är redo!!
 
Idag är det ändå lördag, tippa trav för att dryga ut sjukpenningen!!
 
Kram alla!!
 
Jag lever och kämpar för er Sanna o Tina <3
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2014-08-16 13:51:51

All kärlek till dig finaste Linda!! ❤️❤️😘😘 Du kommer att fixa det här!! Kramar i massor till dig! 😘❤️

Postat av: Monica brostedt

Publicerad 2014-08-16 14:00:49

Jag känner med Dig Tina och Sanna.

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-16 14:13:00

Jag känner för dig och dina töser. Stor kram din vän Mats.

Postat av: Berit

Publicerad 2014-08-16 14:27:52

Styrkekramar till dig! <3

Postat av: Agnetha

Publicerad 2014-08-16 15:39:27

Det är just att du är en människa med krut i som du fixar det här skiten❤️

Postat av: Monica

Publicerad 2014-08-16 15:39:43

Älskade vän!!! Och älskade Sanna och Tina!!! Detta ska bara gå på ett sätt - Bra!!! Jag finns för Er alls tre!!! Många kramar Monica

Postat av: Janne F

Publicerad 2014-08-16 15:46:32

Kämpa på <3

Postat av: Ullis

Publicerad 2014-08-16 18:35:23

Tänker på dig och hoppas att lite styrkekramar kan hjälpa lite iaf <3 det är tur du har Sanna och Tina kram

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2014-08-16 18:44:31

Kämpa på Linda ! Jag tycker det är bra att du inte bara är "snäll och vänlig " när tiden går och man bara får vänta och vänta, att säga ifrån och ställa krav när det inte känns rätt är faktiskt DIN rättighet! Kram till dig !!

Postat av: Liselotte

Publicerad 2014-08-16 18:50:01

Fina fina Linda! Tänker på dig och dina flickor. Fuck cancer. Kärlek och omtanke ❤ Liselotte

Postat av: Kicki

Publicerad 2014-08-16 20:31:03

Usch Linda blir så ledsen när jag läser om "skiten"...kan inte säga något för att få dig att bli bra men sänder en massa energipåfyllande styrkekramar

Postat av: johannes

Publicerad 2014-08-16 22:25:22

Du är så enormt stark....
tänker på dig..
kram

Postat av: Eva Erlandsgård

Publicerad 2014-08-17 01:20:04

Vad fint och bra skrivet! Kommer följa dig här bästa Lnda😘

Postat av: Madde

Publicerad 2014-08-17 03:16:07

Styrkekramar i massor till er <3 Du/Ni fixar det här!

Postat av: tove

Publicerad 2014-08-17 18:50:36

Vi tänker på dig här hemma Linda! Du klarar det här, Stora styrke kramar❤️

Postat av: Patrik

Publicerad 2014-08-18 19:17:30

💚

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

44 årig ensamstående tjej med underbara tvillingdöttrar på 22 år samt en liten chihuahua på 10 månader. Drabbad av trippelnegativ bröstcancer dec. 2011 i höger bröst. Åter drabbad juli 2014 i vänster bröst då med spridning till lymfkörtlar. Även drabbad av malignt melanom våren 2016. Jag skriver om mina känslor, långa behandlingar och smärtsamma operationer. Jag säger bara Fuck Cancer!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela